söndag 29 april 2012

Akan-Kakan äger gräsänkeskapet!

Fyra dagars solokvist med kidsen lider mot sitt slut, maken sitter snart på flyget hem igen, och jag känner ett galopperande behov att brista ut i ett blygsamt: Jag ÄGER detta gräsänkeskap!

Hushållssysslor, aktiviteter, myskvällar, träning... You name it, I did it! Och i god tid dessutom!

Just nu leker barnen nöjda (well, mestadels i alla fall) i badkaret efter en vansinnigt god och nyttig frukost bestående av blåbärssmoothie och avokadomacka. Den där tiden när makens jobbresor kändes som en evighetslång pina och prövning man knappt trodde man skulle klara av är kanske förbi ändå?

Fast, även om vi klarat oss rätt bra på egen hand så är det ju bra mycket tråkigare utan maken/pappan.

6 kommentarer:

tingeling sa...

du har ju skött det där helt ypperligt!! förtjänar helt klart massa presenter!!

Miss Upsey Daisy sa...

Du rockar fett helt enkelt.

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Fast beställa presenter klarar jag inte lika ypperligt (och spontanpresenter kan man ju se sig om på månen efter).

Miss UD: Det är vad jag blygsamt vill hävda åtminstone! =D

Librarybeth sa...

Well done!! Man fixar't fast det är roligare att vara två om'et! :D

Akan-Kakan sa...

Libby: Just så är det!

Anna sa...

bra där!
tycker faktiskt det kan vara lite skönt att vara ensam med barnen nu... fastän jag gillar maken också ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...