onsdag 25 april 2012

Wet look

Jag hade bestämt mig för att cykla till jobbet idag (ca 9 km). Vädret hade bestämt sig för att regna. Jag tog på mig de fiffigaste kläderna, dvs regnbyxor och regnjacka, men tänkte att jag inte behövde stoppa in tröjklänningen innanför regnbyxorna för det skulle nog "bli knöligt och obehagligt". HAHAHA! "Obehagligt", roligt tänkt.

Sen cyklade jag till jobbet ungefär på det här viset.



Nu har jag på mig liksom ett dyngsurt förkläde, dvs den del av klänningen som stack ut. Och den halvblöta klänningen matchar även de halvblöta stövlarna: blöt fot, torr vad.

Men t.ex på överkroppen är jag hyfsat torr, glaset är halvfullt etc.

2 kommentarer:

k sa...

Det var en halvrolig överraskning i morse, ja, med det där helblöta regnet. Jag kunde fortfarande klämma in mig och magen i regnbyxorna och cyklade jag med... Blir lite nyfiken på var du jobbar. Typ inne i stan?

Akan-Kakan sa...

K: Ja, regnet var väldigt blött just imorse! Tur att du fortfarande ryms i regnkläderna. Jag jobbar f.ö. vid sjukhusområdet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...