torsdag 14 juni 2012

Men sjung ut då för tusan!

På skolavslutningen, när rektorn deklarerar att här ska sjungas Den blomstertid nu kommer, alla tillsammans. Hur kommer det sig då att (typ) alla föräldrar är helt tysta, utom en ensam mamma längst bak som glatt klämmer i med alla verser?

Det är ju för tusan Den blomstertid nu kommer! På skolavslutningen! Det BLIR inte somrigare än så! Är alla andra föräldrar för coola för att sjunga eller?
 

Här är texten, ifall ni är för coola för att komma ihåg den!


P.S. Ja, det är den ocoola mamman i filmen som skrivit brevet.


8 kommentarer:

Frida sa...

Jag sjunger alltid med!!

Anonym sa...

Jag är den som spelar orgel. Och sjunger gör jag också, förstås!

Anonym sa...

Det är roligare att vara en sån som sjunger med, än att inte vara det! (Må jag aldrig någonsin bli så cool att jag låter bli att ta i från tårna på Den blomstertid nu kommer.) Kram till dig o din fina familj! AP

yllet sa...

klart det ska sjungas? Iaf lite granna, lite tyst! men jag är ju också sjukt ocool. klär ut mig till pirat på dagisfester och så.

Akan-Kakan sa...

Alla: Nästa skolavslutning vill jag stå med er!

Anonym sa...

Klart man sjunger!

Karin sa...

Jag sjunger också, fast ganska tyst. Min sångröst är något av min svaga länk tyvärr. Och så blir jag alltid så rörd vid sån tillfällen och det brukar ju inte hjälpa röstresurserna alls.

Akan-Kakan sa...

Kominken: Man kan ju tycka det, men det verkar som att vi är i minoritet!

Karin: Jag med! Man kan ju sjunga lite efter förmåga ju. Jag tror problemet är att folk inte vågar sjunga för att de inte är lika bra som Sara Dawn Finer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...