tisdag 5 juni 2012

Reklamation

Kan man reklamera en helg? I så fall ska jag be att få lämna tillbaka den förra. Alla andra i familjen gjorde en massa roliga saker. Barnen hade 2-3 sociala events var, maken hade en lillebror på besök, en konsert samt sina danska hårdrockskompisar. Jag? Jag tvättade, skjutsade, fixade och donade samt stekte pannkakor åt otacksamma ungar. Som Askungen, minus de sjungande små djuren.

Får man vara en gnällpotta då och önska sig en ny helg? Man skulle kunna ha en dag då mor i huset kanske fick frukost på sängen, och sedan inte behövde passa upp på någon hela dagen? Kanske fick lite uppskattning och en teckning av sina barn? En sådan dag skulle till exempel kunna heta "Mors dag".  Jag tror jag ska uppfinna en sån.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mors helg!

Librarybeth sa...

Ja fasen ibland känns det som man vill reklamera helgen... jag tänker ta vara på nationaldagen så att jag inte behöver reklamera den...

mis(s)match sa...

Visst borde man kunna reklamera en helg ibland eller helt enkelt sätta foten i marken i säger högt att nu är det visst min tur!

Akan-Kakan sa...

Kominken: Så högt vågar jag inte sikta. Mors förmiddag känns mer realistiskt.

Libby: Det är min plan också!

Missmatch: Just det! Eller helt sonika planera in något man själv vill göra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...