fredag 3 maj 2013

Att få en släng av löparhybris

Inte nog med att jag köpt en massa fäncy springkläder. Jag vet inte hur det gick till, men jag springer både mer och fortare än förut, utan att det känns jobbigt. Och förra helgen blev jag så sugen på att springa lite intervaller, så då gjorde jag det! Och tyckte det var typ kul!

Det är ju verkligen inte så att jag är särskilt snabb. Men tyvärr tror jag att jag fått lite hybris nu. Det är så illa att jag nu laddat hem ett träningsprogram för "milen på 55 minuter".

Schemat sa långa intervaller idag, och schemat tog ingen hänsyn till att fredag är pizzakväll och att maken dessutom är borta hela kvällen. Så med magen halvfull av pizza sattes barnen framför en film med varsin skål snacks, och sen sprang jag.

Ja, har man hybris så har man.

6 kommentarer:

Librarybeth sa...

Inte hybris!!! Heja!
Tänk vad lite träningsklädershopping kan göra!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Och jefvlar vad jag ska springa efter att min hyresgäst lämnat sin boning!

You go girl!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Hm, kan du dela med dig lite?
Jag skulle vilja bara skumpa runt lite, så bara lite hybris?

Akan-Kakan sa...

Librarybeth: Ja, det är inte klokt! =)

Miss UD: Du har nog en helt annan typ av träningsprogram framför dig! ;)

I will not...: Varsågod, här kommer en portion!

Ting sa...

Jag tar gärna också lite inspiration.
Jag springer inte ens hellre än bra.
Men jag gör det.
Eller, jag går nog mest.

Akan-Kakan sa...

Ting: Jag började springa kortare och oftare ett tag. Många "symboliska" löprundor. Det var rätt bra för självförtroendet! Liksom, "jag var just ute och jobbade en sväng och är inte ens TRÖTT nu".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...