onsdag 1 maj 2013

Sköna maj

Det här med en ledig dag mitt i veckan, det var ju faktiskt inte dumt alls.

Vi har varit på kalas (Lillkillen), deklarerat (jag), haft kompis på besök (Lilltjejen) samt åkt till bokskogen (allihopa), där vi picknickade och barnen lekte idylliskt medan maken och jag turades om att jogga långrundor i terräng. Min vanliga springrunda med havsutsikt i all ära, men en backig bokskog full med vitsippor... Herre min get vad fint!

Nu rundar jag av kvällen med nytt nagellack och två avsnitt Trädgårdsonsdag på raken på svt-play. Fina grejer.

Ni då? Vad har ni hittat på?





2 kommentarer:

yllet sa...

Igår så powerwalkade (fint ord, jag jobbar hårt för att få det godkänt som ett korrekt svenskt ord) jag i solen en timme, hängde med vänner och tittade på barn som studsade studsmatta. Och röjde lite i en rabatt. Och sen betalde jag räkningar som vi lyckats glömma bort.
Thank you for asking.

Akan-Kakan sa...

Yllet: Powerwalka borde definitivt vara ett riktigt ord, jag stödjer dig helt och fullt i din kampanj. Låter f.ö. som en ytterst väldisponerad första maj!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...