fredag 26 september 2008

Akan-Kakan et al.

Jag kan bara tänka i form av vetenskapliga artiklar nuförtiden, och egentligen har jag ju bloggförbud, men vafasen det är ju fredag och om jag skriver ett vetenskapligt strukturerat inlägg så är det kanske okej? Here it goes...

Introduction: Vi ska sälja hus. Då är det bra om det ser snajdigt och piffigt ut [infoga referens här]. Inredningskonsulten ordinerade snajdiga handdukar till badrummen. Vi har redan jättemånga handdukar, fast i "fel" färger. Jag vill inte köpa fler.

Material and methods: Massor av snajdiga handdukar köptes. För jättemycket pengar. Efter Hemnet-fotografering returnerades samtliga handdukar till affären.

Results: Snajdiga bilder på hemnet. Inga onödiga utgifter på handdukar som vi inte behöver.

Discussion: Vi köpte handdukar, tog kort och lämnade tillbaka. Är jag snål, en dålig människa, smart, eller samtliga alternativ?

9 kommentarer:

Frida sa...

Smart, definitivt smart!

Petra sa...

Smart, fast homestyling är ibland ett överdrivet fenomen.

Akan-Kakan sa...

Frida: Reviewer 1 ger en beskrivning som helt överrensstämmer med vår bild av studien ;)

Petra: Ja ibland ser det ju löjligt stajlat ut på visningarna. Fast hos mig är det bara luftigt och fräscht! ;)

Minna sa...

Smart!!!

Akan-Kakan sa...

Ja, lite fiffig kände jag mig allt. =)

Editor sa...

Hej! Kul blogg du har! Jag hittade till dig via Petra. Jag kommer tillbaks. :-)

Akan-Kakan sa...

Caroline: Tack! Välkommen tillbaka! =)

anna sa...

smart såklart. hur går det då, har du överlevt visnings-helvetet?

Akan-Kakan sa...

Fru A: Vet inte än. Vi kanske får ha nån extra. Inte optimalt läge nu, direkt =(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...