tisdag 9 september 2008

En husmäklare med goda kvalitéer

Nyss i telefonen

Maken: Du, nu har jag pratat med en JÄTTETREVLIG mäklare. Mycket, mycket trevligare än han jag träffade igår.

Jag: Jaha, vad bra!

(Sedan följde en hel del detaljer om arvode och vad de olika mäklarfirmorna erbjöd. Vi ska ju sälja vårt hus nu i höst. Maken var i det närmaste lyrisk över den trevliga mäklaren.)

Maken: (lite i förbifarten) ...och lång och snygg var hon också...

Jag: ...och kanske storbystad också?

Maken: Ehe, alltså... nej, inte så... eh, hon var jättetrevlig och verkade jättekompetent!

Jag: (roat) Ja det tror jag säkert.

- Trettio procent i arvode, hur låter det?

6 kommentarer:

Camilla sa...

låter som en kalaspingl.. jag menar mäklare. henne ska ni ha! *med en röst som i tjuren ferdinand* ;-)

Akan-Kakan sa...

Ja hon kanske tilltalar de manliga husköparna i alla fall.

Petra sa...

Vilken affärsidé! Jag gillar bilden, vad googlade du på när du hittade den, raffig mäklarinna? ;)

Akan-Kakan sa...

Nej, bilden är inte googlad. Maken knäppte den på mäklaren när hon var här! ;)

anna sa...

klart ni ska ha en snygg mäklare! jag tror det är avgörande...

Akan-Kakan sa...

Hon är redan bokad! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...