söndag 26 september 2010

Jag såg inte Morgan men är nöjd ändå

I går kväll konstaterade vi att det var en del grejer som borde köpas. Barnen har inga ytterkläder eller skor till exempel. Såna kan ju vara rätt bra att ha, särskilt när det börjar bli lite kyligt.

Jag, skämtsamt: Haha, man kanske borde åka till Ullared och shoppa järnet i morgon!
Maken, helt otippat: Ja, varför inte?

Och så blev det visst. Vi hade aldrig varit där förr, och har inte sett TV-programmet heller. Nu har vi jackor, overaller och regnkläder så det står härliga till. Och vi tjänade nog in reskostnaden bara på leggings och strumpbyxor till Lilltjejen. Dessutom kommer man fatta vad folk snackar om i framtiden. När folk säger typ Det är helt crazy vad folk köper på sig saker på Ullared (som folk ju säger titt som tätt) svarar jag ba typ Jag veet, hur många fryspåsar kan man göra av med egentligen?

Begreppet "slut som artist" är väl rätt utslitet vid det här laget, men eftersom jag är helt slut som artist (i huvet också) har jag inget bättre att komma med.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fryspåsar är billigare på Willys!

MVh
Antonia

Akan-Kakan sa...

Antonia: Tur att man hade med sig sin personlige smålänning då, så att man kunde undvika dylika felköp.

Petra sa...

Så roligt! Jag var också i Ullared för första gången förra veckan!
(Hade varit på konferens i Falkenberg och på väg hem).
Men du, jag såg Morgan :P
och förresten så är det jättemodernt och hippt att handla där. Jag hade bara 20-minuter på mig så jag måste dit igen, min man är dock inte så lättövertalad som din..

Akan-Kakan sa...

Petra: 20 minuter och du hann se Morgan?! Du hann då verkligen med best of the best!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...