tisdag 21 september 2010

Otäcka saker gånger två

Jag sitter och kollar lite valstatistik på nätet. I min snälla lilla familjeidyll (trodde jag) till stadsdel röstade nästan 10% på Sverigedemokraterna. Fint. Verkligen jättefint.

Maken har den senaste timmen roat sig med att försöka rensa golvbrunnen i badrummet. Nyss höll han triumferande upp något som liknade en blöt strumpbyxa och till större delen bestod av hår, avlagringar och dålig lukt.

Jag känner ungefär likadant inför de här båda sakerna.

9 kommentarer:

k sa...

Just nu är det sannerligen inte lätt att vara skåning...

Karin sa...

Klockren analys av valet!

Akan-Kakan sa...

k: Tänk att det finns så många idioter här. Jag som tycker folk ser trevliga ut när man möter på gatan.

Karin: Synd bara att man inte kan använda den där avloppsrensargrunkan på riksdagen också.

Petra sa...

Men i min stadsdels ena valkrets röstade 34 % på SD. Tänk på det.

Akan-Kakan sa...

Petra: Fifasen. Det är så att man blänger lite på grannarna nuförtiden.

Anonym sa...

Avloppsrensargrunkan heter rensband. Lägg det på minnet. Finns i olika storlekar och utformanden efter behov. Kostar ett par hundralappar. Prisvärd investering, om man jämför med vad det kostar att anlita Avloppsakuten.

Mvh
Rörmokaren

Akan-Kakan sa...

Rörmokaren: Jag behöver inte befatta mig med avlopp. Jag är gift sedan många år.

Miss Upsey Daisy sa...

Håller med. Samma sak. Hoppas vi kan spola bort det där på samma sätt i toan..

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Jag kollade kommunens hemsida, och man får tydligen inte spola ner Sverigedemokrater i toaletten. Lite synd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...