lördag 18 september 2010

Tre mysterier i Barcelona

Mysterium nr 1:
Varför var det så mycket folk som ville se den här kyrkan? Hallå, den var ju inte ens färdig! Det självklara skämtet när man är i Barcelona. Tyckte jag. Inte alla höll med. Fast framförallt undrar jag varför de hade smackat upp ett par smakfulla idolposters med påven i jätteformat på tornen.

Mysterium nr 2:
Varför var den här dörren så stor? Råkade arkitekten rita fel? Bodde det en jätte där? Jag försökte knacka på och fråga.
Mysterium nr 3:
Vi fick skumpa. Jag fick för mig att det kunde vara festligt att ta ett kort, och valde att lägga upp det enligt nedan. Hur tänkte jag där egentligen?
Årets töntbild 2010.

2 kommentarer:

lisa sa...

jag tycker att du är rolig i alla fall. riktigt rolig.

Akan-Kakan sa...

Lyckoskatt: Men äsch! *Rodnar blygsamt* Välkommen hit, förresten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...