tisdag 13 april 2010

Åmajgad-åmajgad-åmajgaaad!

Inte för att jag ropar hej eller så, för den där bäcken är fortfarande väldigt-väldigt oöverhoppad, men ändå:

Här går man och har ångest över att man inte har ett jobb i drygt ett år. Drygt ett år! Ångest!

Under den tiden är man lite föräldraledig, och jobbar sen gratis ett halvår. Jätteroligt jobb, jättetrevliga kollegor, kaffe från himmelriket. Men det är ändå gratisjobb, och bara tillfälligt. Så ångest ändå.

Men nu helt plötsligt händer det ena efter det andra. Kanske.

Då kan man få ångest över vilket av jobben man ska satsa korten på. Om man måste välja.
Fast det kan jag ju inte än.

Kan ingen bara gå in och styra upp det här en gång för alla?

6 kommentarer:

yllet sa...

åh! spiiiiinnande!! (jag tog det på snackar skånska så du hajjar..)

Frida sa...

håller tummarna för att allt löser sig på bästa sätt!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag håller tummarna massor för att det faller på plats. Du berättar väl då?

Anonym sa...

Tummar å tår hålls! Jippiiiiii :)

Akan-Kakan sa...

Yllet: Ja göu så dant dä ä! (Jag svarar på öschötska, tvåspråkig som jag är)

Frida, Miss UD & Mellanbarnet: Tack, jag behöver alla tummar jag kan få! Extra många imorgon. (Och det är klart jag skriver nåt när jag vet).

Anonym sa...

Woho!
/A-S

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...