söndag 25 april 2010

Diagnos: serie-monofag

Någon i min familj (jag nämner inga namn) gillar inte det här med att blanda. Har man hittat en maträtt man gillar finns det ingen anledning att blanda in en massa annat. Då kan matsedeln se ut så här, en vanlig helg hos valfria släktingar:
  • Lördag, lunch: Inlagda rödbetor. Bara inlagda rödbetor.
  • Lördag, kväll: Köttbullar. Bara köttbullar.
  • Söndag, lunch: Okej, här vågade sig personen faktiskt på flera ingredienser. 75% av portionen var dock majs.
  • Söndag, mellanmål: 30 småkakor.
  • Söndag, kväll: Pommes frites.
Tallriksmodellen när den är som näst bäst, skulle man kunna säga.

5 kommentarer:

yllet sa...

Jag känner igen det där! Varför blanda om det inte är ett måste?!?

Miss Upsey Daisy sa...

Trettio småkakor.

Respekt!

Petra sa...

Men att täcka in hela kostcirkeln under en helg är inte dåligt heller om man ser det så :)

Akan-Kakan sa...

Yllet: Tur att det inte är pommes varje måltid i alla fall. Eller rödbetor.

Miss UD: 30 var en liten överdrift, men dosen var nog en kaka per kilo kroppsvikt ungefär.

Petra: Så länge det är så är jag nöjd!

Anonym sa...

Jag tycker du ska ta ett allvarlig samtal med din make om vådan av alltför ensidig kost!
Carl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...