torsdag 15 april 2010

Sova. Jag. Nu.

I dag:
  • Vaknat trött.
  • Haft ont i huvudet. (Som jag typ ALDRIG har. Utom idag.)
  • Jobbat mycket och länge.
  • Varit på jobbintervju. Typ. Fast lunch.
  • Ångestat över hur jag ska göra med jobbsituationen. (Kan man tacka nej till ett, och chansa på att man får det där andra som man tusen gånger hellre vill ha?)
  • Jobbat mer
  • Haft mer ont i huvudet.
  • Kommit hem sent.
  • Stirrat tomt framför mig.
  • Idisslat.
  • Tittat på Majros.
  • Tappat tal- och skrivförmåga.
Nu: sova.

9 kommentarer:

tingeling sa...

Hoppas hoppas du får det braiga. kommer du att ha tid att blogga då ?

Anonym sa...

Sov!

Sen tackar du ja till det jobb du fått (?). Och det gör dig inte livegen för du lär knappast ha mer än en månads uppsägningstid.

Får du sedan ett jobb du hellre vill ha, så säger du upp dig från det första (om du ens hunnit börja) och tackar ja till drömjobbet.

Så allt ordnar sig.

Gonatt!

PS Men jag vet exakt hur hemskt det är mitt uppe i allt det osäkra. Som en budgivning fast värre, liksom. Men det löser sig. Promise.

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Med det braiga jobbet har jag tid! (Det mindre braiga innebär 60% resor och jobba-jobba-jooobba.)

Mellanbarnet: Jamen du har ju rätt. Så gör man ju! Fast lite taskigt mot lilla företaget med jobbiga jobbet vore det.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tänker på dig och hoppas massor. Ska jag hoppas ännu lite till? :)

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Å, tack! Jag behöver fortfarande alla tummar som kan uppbringas! Får inte några besked om något av jobben förrän tidigast nästa vecka.

Petra sa...

Absolut, tacka jag till alla :) och säg sedan upp dig från det du inte vill ha så mycket, och det är inte synd om företaget. Företag är det inte synd om det är synd om människor, dvs om dig om du inte tar det jobb du helst vill ha.

Akan-Kakan sa...

Petra: Ja man får väl göra så då. Om det nu blir nåt att tacka ja till =)

anna sa...

åh vad sånt där är jobbigt... hoppas det blir som du hoppas! om du vet hur du hoppas..? lycka till, hur som!

Akan-Kakan sa...

Frua A: Tack! (Och ja, jag vet hur jag hoppas. Very much so!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...