fredag 2 april 2010

Akan-Kakans ungdomlighet saknar gräns

Nu go-vänner ska jag berätta om tant Akan-Kakans helkväll igår. Jag säger bara: Oj. Oj. Oj!

Vi spelade tv-spel (!) till halv två (!), och i morse sov jag till efter nio (!). Är jag inte ungdomlig, så säg?

*Pausar, så att ni får ta in hela vidden av min ungdomlighet*

Tant Akan-Kakan hade dock liite, liite problem med alla knapparna. På min tid, när man ibland fick spela tv-spel hos nån kompis, så var de enda knappar som fanns "A", "B", samt ett plus så att man kunde styra Super Mario fram, bak, upp samt ner. På vårt nya (ärvda) tv-spel finns i runda slängar ett hundra knappar, samt två stycken joysticks. Fatta valmöjligheterna!

Nu har jag inte tid att skriva mer för jag ska ut och åka lite skejtbård. Med kepsen bakåfram.
För det finns väl skejtbårds fortfarande?

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Vi ar lika ungdomliga du och jag for det dar minns jag med!

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Fast medan du backpackar runt lite ungdomligt i Asien har jag som längst åkt till Bauhaus.

anna sa...

wow! imponerad! vad spelade ni?

Akan-Kakan sa...

Fru A: Sims 2. Där gör det inte så mycket om man trycker på lite fel knappar. Ähum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...