måndag 19 april 2010

Stackars vargen.

Gårdagens äventyr = hemligt möte med viktig person. Okej, mötet var inte så värst hemligt men vafasen, man kan väl få låtsas lite?

Dagens äventyr = 30 minuters godnatt-sångstund med Lillkillen. Och då räknar jag knappt utmaningen att få killen att stanna kvar i sängen. Jag förstår att ni är nyfikna på låtlistan, så här kommer den:
  1. Först kommer några random requests på sånger om grävskopor etc. Jag improviserar något stillsamt (det ska ju vara vaggvisor är det tänkt). Lille grävskopan, lille grävskopan, lille söte grävskopan...
  2. Därefter drar vi hela Lucia-repertoaren, med ett tiotal extra repriser på strofen "Alla sova släckta äro ljusen". Den biten är ju den bästa, tycker vi i vår familj.
  3. Sen önskas Kalles Klätterträd. Den låten är ju ett äventyr i sig, åtminstone när jag sjunger den. Har ni provat att sjunga den utan komp? Den ballar ju ur fullständigt i slutet med något slags jazz-fusion. Mycket spännande.
  4. Jag försöker avslutningsvis styra in det hela på en vaggvisa. Lillkillen tycker Vargsången kunde funka. Och då kan man ju inte låta bli att snacka lite om den där vargen som ylar. Han är ju tydligen hungrig, stackarn. Lillkillen analyserar: Staackas vaajen. Han hongig. Han vill ha MAJS!
Ja, det måste onekligen vara rätt jobbigt att vara varg och så himla sugen på majs. Måste vara typ omöjligt att få tag på mitt i skogen på vintern. Och sen ska man få upp burken också. Man fattar ju att han ylar, liksom.


+
= sant

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Han kanske vill ha popcorn den arma vargen?

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Kanske en schysst biokväll också? Där snackar vi ju utmaning.

tingeling sa...

men mötet då ? hur gick det ? har du googlat henne/honom?

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Jag googlar alltid. Fast är det nån med vanligt namn ger det ju inte så mycket förstås.

Minna sa...

Hahahahahhahahahah! Jag dör.

Igår när jag nattade Jack tittade han upp från kudden, la huvudet på sne och sa:
Mackamedost?

Akan-Kakan sa...

Minna: Hahaha! (Det KAN vara så att vi är lite partiska, men jeklar vad roliga de är ibland, de små liven!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...