onsdag 28 december 2011

Dagens panik: belysning

Exakt, exakt vilken belysning ska jag ha i badrummet, som börjar renoveras om cirka 3 veckor?! Ni som är så kloka kan väl bara berätta vilket av följande tre som blir bäst?

1. Ha bara väggbelysning (vid speglar på de två långsidorna)
2. Ha spotlight-skena i taket
3. Sänka taket, fälla in spotlights

Badrummet är ganska litet, så det måste inte till hundra ljuskällor eller så. Det kommer att vara gråsvart klinker på golvet och blankt vitt på väggen. På ena långsidan ska spegelskåp med belysning sitta. På motsatt sida stor spegel.

Kan ni inte berätta hur ni har, samt vad ni tror blir bäst hos mig?

Mvh,
Vilse i spotlight-djungeln

4 kommentarer:

Librarybeth sa...

Spotlights äger! Om jag fick göra om våra badrum skulle jag välja det. I köket har vi det och det är så himla bra. Men det ena behöver inte utesluta det andra (en filosofi jag lever efter) bra belysning brevid, vid sidan av badrumsspegeln är inte att förkasta. Inte ovanför som man oftast gör - den belysningen är ju inte så snäll och eg inte bra då ljuset bara faller uppifrån då. Oj, låter som värsta ljusteknikern... som jag inte är! ;D

Miss Upsey Daisy sa...

Spotlights!

Anonym sa...

Vi har infällda dimbara spotlights och ljusramp på badrumsskåpet. Jag är mycket nöjd! Badrummet är litet, ca 2,5 kvm, så det räckte med åtta spots.

Lycka till!

Akan-Kakan sa...

Alla: Hm, det är infällda spotlights som gäller alltså? Jag som hoppades slippa sänka taket. Men det får kanske bli så ändå då. Tack för råd!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...