onsdag 7 december 2011

Mycket vill ha mer

Jag har börjat umgås med tanken att låsa badrumsdörren när jag duschar. För det är ett sabla spring och ryckande i duschdraperiet. Folk ska visa mig saker, berätta saker för mig eller helt enkelt bara titta hur jag ser ut i duschen, nakenfis. För att inte nämna folk som vill kissa och bajsa när jag duschar. Mmm... mysigt och fräscht!

Fast då slår det mig: Det var inte så himla länge sedan jag drömde om att få bara stänga dörren om mig själv när jag stressade in på ett 60-sekunders toabesök. Så härligt det vore att få sitta på toa en minut utan att bli störd! tänkte jag då.

Det är väl som det dära gamla talesättet säger: Mycket vill ha mer. Vi kan kalla det Mycket vill ha mer - the Småbarnsmamma edition.

2 kommentarer:

Mellanbarnet sa...

Ahhh, duscha ifred. Låter som en ljuvlig utopi! Om några år så...

Akan-Kakan sa...

Ja, tanken svindlar nästan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...