onsdag 17 december 2008

Kompromiss-Kakan

Igår: 4-årsdag. Idag: kalas.

Jag och Lilltjejen snackade igenom lite olika alternativ för tårta igår. Vi kom fram till att en mask-formad tårta vore festligt. Med marsipan, lite krusiduller samt klubbor till antenner.

Sagt och gjort, jag far till Maxi och shoppar alla kalas-saker. Väljer den lite dyrare rosa marsipanen framför den gröna, eftersom jag gissar att Lilltjejen föredrar den. Kommer hem klockan 21. Upptäcker att bakplåtspappret är slut. Svär lite. Åker och köper nytt. Hemma igen 21:25. Börjar baka rulltårta (till tårt-masken) i express-fart. Den uppspelta Lilltjejen som ännu inte somnat än ropar då från sängen:

Jag vill ha en prinsesstårta på kalaset, mamma! En grööön! Med en ros på!

Jag berättar att jag köpt rosa marsipan, och övertalar henne att rosa är årets färg. Alla coola tjejer har rosa tårta. Och att en mask-prinsesstårta är ännu bättre än en vanlig prinsesstårta. Efter lite förhandlingar har vi nu kommit fram till att det blir en rosa mask-tårta med ros.

Eventuellt återkommer jag med en bild på eländet.


UPPDATERING:

Kompromiss-tårtan blev en prinsess-fjärilslarv med ros-fötter. En ros till varje (stort) barn på kalaset. Vad gör man inte för husfriden...

6 kommentarer:

Millan sa...

Coolers! Du bara MÅSTE visa bild.

Akan-Kakan sa...

Voilà!
Helt klart den märkligaste tårta jag nånsin gjort.

Millan sa...

Haha! Värsta bästa tårtan ju!

Frida sa...

Jag skulle också vilja gå på kalas där alla får tårt-ros. Jag är barnsligt förtjust i tårtrosor.

anna sa...

hur fin som helst!

Akan-Kakan sa...

Millan: Ja, den blev ju inte tråkig i alla fall, haha =)

Frida: Du får komma på nästa kalas! Jag har börjat få in snitsen på rosorna nu.

Fru A: Du och Lilltjejen verkar ha samma smak =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...