onsdag 31 december 2008

Nya Aladdin-dieten

Alltså, jag fattar inte riktigt det här med bantning. Är inte själva grundprincipen att man ska äta lite mindre och lite nyttigare så att man ska gå ner i vikt?

I jul har jag ätit helt löjligt mycket julmat (ej klassat som "nyttigt") samt ungefär lika mycket chokladpraliner (definitivt inte "nyttigt"). Och gått ner ett kilo.

Anna Skipper hade ju gått bananas om hon sett min veckokonsumtion uppradad på ett bord. Med spökrösten som läser upp "Två kilo prinskorv, tio liter julmust, tre kilo chokladpraliner..." Sen hade jag bergis blivit satt på en diet på quinoa (eller vad det heter) och pulvriserade alger.

4 kommentarer:

Millan sa...

Aladdin-dieten hade jag lätt hakat på om den hade funkat. Ville även passa på att önska dig ett supergott nytt år!!

Akan-Kakan sa...

Millan: Har du testat? Det är ju godare än salladsblad i alla fall. Gott nytt år på dej med!

Frida sa...

Mäh, fuskigt! Lycka till med flytten och gott nytt år.

Akan-Kakan sa...

Frida: Tack detsamma! Nya året alltså. Här är det fullt flyttkaos i två städer. Det är ju inte lika trevligt att önska nån annan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...