torsdag 18 december 2008

Stora fixaredagen

Puh, vilken dag! Jag var världens tröttaste hela dan men är ändå sjukt nöjd.
  1. Var på jobbet och städade skrivbordet efter mig. Slängde cirka 40 kilo papper.
  2. Räddade resultat av drygt 4 års arbete i datorn som en galen italiensk postdoc lagt i papperskorgen men ännu inte raderat. Hon tyckte min dator var "lite långsam" när hon använde den. Därför tyckte hon det var en bra idé att lägga alla mina filer i papperskorgen.
  3. Fikade en timme på jobbet.
  4. Åt god lunch med god vän.
  5. Fixade några julklappar.
  6. Fixade julkort med barnen, tomteluvor, snö, kälke and the whole shebang.
  7. Misslyckades totalt med knäck i mikron. Undrar om man kan hacka den och ha som strössel?

2 kommentarer:

anna sa...

knäcken kan ju annars bli julgåva till den italienske postdoc:en...

Akan-Kakan sa...

Fru A: Bra ide! Så hon är sysselsatt och håller fingrarna borta från min dator.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...