måndag 22 december 2008

Lycka är att finna sin bil

Usch, jag drömde så otäckt. Jag hade varit på nåt jättestort köpcentrum där de höll på att bygga om. Jag hade gått runt runt bland affärerna i en timme, utan att egentligen hitta nånting av det jag skulle ha. Blev trött. Gav upp. Försökte minnas vilken ingång det var jag kommit in genom. Ingen kändes bra. Till slut bestämde jag mig för att det måste varit den i mitten. Så jag gick ut och började leta efter bilen. Och leta. Och leta. På den gigantiskt stora parkeringsplatsen, som jag inte alls kände igen. Helt becksvart var det, förutom några gigantiska strålkastare som man bara blev bländad av. Jag gick runt i ungefär en evighet, gick tillbaka in, där de nu hade stängt affärerna. Gick ut igen. De flesta bilarna hade kört därifrån, men jag kunde fortfarande inte hitta. Jag gick längre och längre bort på den ödsliga parkeringsplatsen, som inte alls liknade den där jag ställt min bil. Till slut var jag på baksidan av det enorma köpcentret. Fortfarande bara okända bilar, mörker och bländande strålkastare. Kändes som att rånare, våldtäktsmän och galna yxmördare när som helst kunde knacka mig på axeln...

Fast sen hittade jag bilen. Längst bort. På en byggarbetsplats, typ. Och sen körde jag hem och bloggade.

Nej, förresten. Det var ju ingen dröm, när jag tänker efter. Note to self: kör inte till Gränby Centrum utan eskort av någon med lokalsinne.

2 kommentarer:

Petra sa...

Det låter annars som Silent Hill 3...Men tack för varningen!

Akan-Kakan sa...

Iih! Finns det en skräckfilm med den här scenen alltså? Det var ju en herrans nåd att jag inte hade sett den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...