onsdag 18 februari 2009

Min sekreterare

Ibland är det väldigt praktiskt med en pratsam 4-åring i huset. En som vrålar JAAG SVAARAR! och rusar mot telefonen när den ringer. Himla behändigt. Särskilt om man är upptagen med att till exempel natta Lillebror eller duscha eller dricka kaffe och äta chokladpraliner. Då rycker Sekreteraren Junior ut och konverserar som en liten sällskapsdam med den som ringer.

Idag ringde en telefonsäljare. Lilltjejen svarade glatt i telefonen och småpratade lite artigt men vänskapligt, som hon brukar. Jag hörde spridda fraser såsom

Vad gör du då?
Jaha.
Jag har varit på mitt nya dagis idag.
Nej, pappa är på jobbet.
Okej, hejdå.

Sedan meddelade hon att det var "en tant som ville prata med pappa". När jag undrade om tanten inte hade velat prata med mig istället svarade hon Jo, men jag la på.

Den perfekta sekreteraren. Egentligen hade vi tänkt anmäla oss till NIX-registret, men det här känns som en mycket bättre lösning. En liten, liten hämnd på alla telefonförsäljare som tagit upp min tid med meningslöst pladder.

- Här är dina meddelanden, mamma

3 kommentarer:

Millan sa...

Åhh, en sådan sekreterare vill jag också ha. Kan Tora få gå på kurs hos er?

anna sa...

utmärkt! om det blir en kurs har jag en deltagare här med...

Akan-Kakan sa...

Millan & Fru A: Vi borde kanske fixa en konferens? Så kan vi mammor dricka kaffe och äta chokladpraliner under tiden. Jag ska höra med min sekreterare om det kan ordnas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...