onsdag 11 februari 2009

Sånt man funderar ut mitt i natten

Nu har jag varit gräsänka i två dagar, så jag har äntligen fått chansen att planera flyktvägarna i det nya huset. Flyktvägar för den händelse att en galen mördare bryter sig in mitt i natten när jag är ensam hemma med barnen, alltså.

I förra huset var planen att först fiska upp Lilltjejen ur hennes säng, därefter smyga till Lillkillens rum, snappa åt mig den bärbara telefonen, öppna fönstret och med ett barn under vardera armen samt telefonen mellan tänderna klättra ut på garage-taket. Väl sittandes där kan jag ringa 112. Lätt som en plätt.

Av säkerhetsskäl vill jag inte avslöja evakueringsplanerna för det nya huset här i bloggen. Man vet ju aldrig om det är några galna mördare som läser.

6 kommentarer:

Millan sa...

Hahaha! Jag är likadan. Jag skriver aldrig på bloggen att "Janne är bortrest med jobbet i helgen" eller något liknande. Precis som du säger, utifall att en galen mördare skulle läsa och tänka "Aha... då passar jag på inatt"....

Akan-Kakan sa...

Millan och eventuella galna mördare i läsekretsen: Jag är alltså inte ensam hemma med barnen längre. Maken kommer hem ikväll, och han är rysligt stark.

tingeling sa...

jag tänker mig alltid att jag ska slåss ifall den situationen uppstår. mitt vapen är brandsläckaren och jag tänker mig 1. slå den i huvvet på någon evt. mördare eller 2. brandspruta mördaren medvetslös och sedan binda fast den och tippa ut den genom hallfönstret på det lilla extrataket. men det är kanske smartare att hoppa ut och ringa polisen egentligen

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Låter som värsta agentfilmen alltså! Du kanske kunde bli min livvakt?

tingeling sa...

oh ja, jag är mycket stark och snabb är jag också

Akan-Kakan sa...

Alla galna mördare: Observera att jag numera har en stark och snabb livvakt från Norge!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...