fredag 20 februari 2009

Uppesittarkväll

Idag när vi kom till dagis fick vi den glada nyheten att kräks-epidemi brutit ut på avdelningen intill, vi kan kalla den Lilla Ägget. Spännande!

Vid hämtningen berättade dottern glatt om allt roligt hon hittat på. Lekt med sin enda jämnåriga i dagisgruppen, lego, dockor... ...och sen var jag och hälsade på hos Lilla Ägget också!

Så nu sitter jag och väntar på första kräkset. Hur lång inkubationstid brukar det vara på magsjuka? 12 timmar? 24? 48?

Kan man måhända förbereda sig på nåt sätt? Kolla förrådet av rena lakan, kanske? En stadig konjak borde jag nog ta mig i alla fall. I förebyggande syfte alltså.

Vin och chips borde också vara bra. Eller?

3 kommentarer:

anna sa...

vin OCH cognac, i mängd... fast, kan få samma effekt kanske? (hoppas ni slipper!!!)

Akan-Kakan sa...

Fru A: Jag följde ditt råd. Än så länge inget kräk. Konjak, konjak ta i trä.

Petra sa...

Vin och chips är bra. Fast inte mot kräksjuka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...