söndag 8 februari 2009

Saker jag längtar till

Ibland är jag världens mest vemodiga. Jag kan gå och längta efter saker något alldeles oerhört, både sådant som varit och saker jag ser fram emot. Just nu längtar jag oerhört mycket efter de här sakerna:
  1. Att ta en vanlig hederlig fika med kompisar som jag nu bor alldeles för långt ifrån. Åh, vad jag längtar efter det.
  2. Att Lilltjejen ska få börja på dagis så att hon kan få leka med barn i sin egen ålder. Det är bara en vecka kvar nu. I vår ände av Malmö verkar det bara finnas barnverksamhet i kyrkan, och där är det bara bäbisar. Sjukt mycket bäbisar. Så att man inte vet var man ska sätta ner fötterna. Och på lekplatserna är det inte en kotte så här års. Så stackars dottern har inte lekt med barn i sin egen ålder sedan 2008.
  3. Vår. Sol, fågelkvitter och små, små ljusgröna blad. Jag ska sitta på förstubron med en kopp kaffe och blunda mot solen sådär som tanter gör, medan barnen leker glatt på gräsmattan.
De sakerna längtar jag mest efter nu.

4 kommentarer:

anna sa...

jag skriver under på vårlängtan och hoppas även övriga önskningar får slå in hos dig snart... hemlängtan är hemskt, om nu längtan efter vänner långt borta kunde översättas till det?

Akan-Kakan sa...

Fru A: Tack & lov så börjar ju dagis äntligen om en vecka, och våren är på väg här. Och sen får det duga med telefoner. Dom är ju himla bra.

Anonym sa...

Har du inte glömt en punkt?

4. Jag längtar något så oerrrhört efter min lillasyster!

Tänkte väl det.

Akan-Kakan sa...

Stajni: Du ingår såklart i punkt 1.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...