måndag 27 april 2009

Fördjupade studier

Nu har jag läst ut den här lätt hypade boken. När jag stod med den i handen på Centralstationens Pocket Shop var mina förväntningar skyhöga. Kolla bara vad snygg den är! Med undulat på baksidan och allt.

Av beskrivningen att döma skulle den handla om nån intellektuell och udda High School-tjej som "dras in i en grupp elever som samlas kring skolans gåtfulla filmlärare". Och sen hade man ju hört att den skulle ha en massa blinkningar till den klassiska litteraturen. Hallå, låter som en historia jag skulle ÄLSKAT när jag gick på gymnasiet!

Fast sen tittade jag på pärmens insida. Boken hade tydligen höjts till skyarna av Sundsvalls lokalblaska, diverse modetidningar samt nån gratistidning för studenter. Är det bara jag eller drar inte sånt ner förväntningarna liiite?
Själva boken var helt okej, fast jag fattar inte riktigt varför det snackats så mycket om den. Historien tog en rätt konstig vändning på slutet, som jag inte tycker funkade riktigt. Lite gymnasialt på nåt sätt. Men den skulle väl få en trea i betyg ändå. En stark trea.

Well, well, den var ju snygg i alla fall. Kanske därför den var så poppis hos modetidningarnas recensenter.

3 kommentarer:

Frida sa...

Jag läste den för nåt år sedan. Måste erkänna att jag inte minns ett smack av handlingen. Men snygg är den...

Akan-Kakan sa...

Frida: I det här fallet var det nog utsidan som var bäst.

Anonym sa...

Katastroffysik...mmm.
Jag har i min bokhylla: Professor Sten Lennquist, Katastrofmedicin, men det kanske inte är samma område? Medicin-fysik ligger väl ganska nära varann?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...