torsdag 30 april 2009

Ta dig i brasan

Här skulle jag kunna skriva ett inlägg om min första Valborg i exil, och bli lite nostalgisk över Sista April i Uppsala. Men orka, liksom!

De där majbrasorna håller ju på till så himla sent. Klockan är ju för fasen efter tio nu. Vem orkar skriva nåt vettigt då?

Kolla bara på bilden här. Lillkillen är ju hur trött som helst, och jag har redan somnat!
Och sådärja. Då var jag visst på bild för första gången. Passa på att titta nu, för imorgon kanske jag ångrar mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kära släktingar i alla möjliga åldrar!
Detta är en gammal släkting som skriver/talar. Undrade just vad ni har för er och i så fall - i måhända Lund - i avsaknad av Uppsala. Hoppas allt är till belåtenhet på alla fronter! Här är allt bra, dvs i Kungshamn, med strålande sol och bl a båttur till Hållö med fika. Nu har ni väl fått lägga edra pannor i veck ang brevskrivarens identitet. Här kommer den om ni haver gått bet.
Puss och kram!
Gnurgel

anna sa...

ser ut som om det var en bra valborg även i exilen :)

tingeling sa...

exil vid valborg suger purjo... :(

Akan-Kakan sa...

Gnurgel: Jag förstod direkt att det var du på ditt bestämda men ändå poetiska anslag.

Fru A & Tingeling: Valborg i exil = inte RIKTIG valborg. En himla liten fjutt-brasa som brunnit ut på 3 minuter = booring.

Anonym sa...

Jag tycker det ser ut som om det brinner i huset. Det är inte Rosengård?
Carl

Minna sa...

Hej hej!!!!

Akan-Kakan sa...

Carl: Självklart firade vi i Rosengård. De har de bästa brasorna!

Minna: Hej svejs! 3-D (försöker göra smiley som blundar & ler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...