måndag 13 april 2009

Varför godis är skräp (men gott)

Insikter om godis, återblick av påsken 2009.

1. Lilltjejen har satt i sig ungefär en årsförbrukning av godis. Hon har även lärt sig att man kan få magknip av för mycket godis. Och man har inte blivit immun om man äter lika mycket nästa dag, eller nästa.

2. Jag, som i vanliga fall inte äter så mycket godis, har tryckt i mig cirka ett halvkilo om dagen. Jag har lärt mig att jag blir trött och skitsur av godis.

3. Om man ser ut som på bilderna nedan, och går runt och plingar på hos folk, får man kopiösa mängder godis. Bara sådär.

4 kommentarer:

anna sa...

klart de fick, de var ju makalöst söta!

Anonym sa...

Och dyrt! Inhandlade fint visningsgodis på JamJam. Det ska inte ätas upp efter fotograferingen imorgon utan sparas till visningarna, kanske...
Kul att hitta din blogg! Hoppas att ni har det bra i Malmöt.

Kram från Anne-Sophie

Akan-Kakan sa...

Fru A: Asså, jag måste ju hålla med =)

Anne-Sophie: Aha, de ombloggade rosa karamellerna? Hittade din makes blogg idag, så nu kan jag hålla mig uppdaterad om sånt.

Stajni sa...

Om man ska försöka hitta sötare ungar än dessa två, kommer man att leta förgäves. Den saken är säker.
SAKNAR ER!

Ge en STOR PUSS från moster. Eller två då.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...