fredag 17 april 2009

Supermamman fixar utflykt

Veckodag: fredag
Väder: strålande sol, hyfsat varmt
Aktivitet: utflykt
Mål: rolig lekplats en dryg halvmil bort
Ambitionsnivå (min): hög
Humör (barnens): sådär
Matsäck: pannkakor, morotsstavar, kaffe

Min plan att Lilltjejen skulle cykla glatt och hurtigt hela vägen till den roliga lekplatsen, och sedan hem igen. Hur tänkte jag där egentligen? I praktiken fick jag köra Lillkillens vagn med ena handen och knuffa lat (och lite sur) Lilltjej på cykel med den andra. Både dit och hem igen.

Fast den dryga timme vi var på lekplatsen var great success med strålande sol och lyckliga barn, så jag är nöjd ändå. Och lite stolt. Värsta bästa mamman som steker pannkakor och går på utflykt i friska luften och sånt.

Nu är jag dock rätt trött, så jag tänkte ta resten av dagen ledigt.
(HAHAHA! Troligen, inte.)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...