onsdag 8 april 2009

Hon har blomkål i sitt hår

Jag fattar inte hur jag kan gå på det varenda gång.

Lillkillen har, som jag tidigare antytt, ett ganska yvigt bordsskick. Det är väl i runda slängar 75% av en portion som hamnar på golvet. Eftersom jag har en viss känsla för hygien och därmed inte uppskattar att vada i matrester, brukar jag böja mig ner och plocka/torka upp det som Lillkillen kastar ner. I stort sett varje gång, faktiskt. Och varje gång får jag en liten men mycket kladdig hand i håret.

Men å andra sidan är det säkert bara bra för håret. När man var fjorton och läste Frida och liknande djuplodande journalistiska tidskrifter, brukade det ju vara reportage om hårinpackningar från skafferiet. Äggula, youghurt, honung och sånt.

Så nu ska jag nog gå och skölja ur min närande och återuppbyggande hårinpackning av tonfisk och crème fraiche. Mmm... fiskdoftande...

6 kommentarer:

Göran sa...

Hon har blomkål i sitt hår....Mkt roligt! Är Niklas S tillfrågad?
Uppgradering av gamla texter är svårt men i det här fallet blev det bra.

Göran sa...

75% på golvet...På min min tid .. i den åldern... fick inget förfaras(under 2 världskriget).

Stajni Stursk sa...

Hmm... nog visste jag ju att tonfisk är närande för kroppen, men man kanske ska testa det i håret också?
Jag behöver all hjälp jag kan få med mitt afrokrull.

Akan-Kakan sa...

Göran: Givetvis åker maten från golvet tillbaka i tallriken igen. Man är väl inte gjord av pengar!

Akan-Kakan sa...

Stajni: Nja, jag skulle tippa att morot, havregryn eller keso skulle funka bättre. Lukta godare i alla fall.

Carl sa...

Stajni, apropå afrokrull. Glöm inte att din farmor föddes i Afrika.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...