torsdag 18 juni 2009

Are you ready to Tula hem?

I helgen träffade jag två av världens kanske sötaste bäbisar. Den minste hade sånt där fjunigt ludd till hår och var lite sömnigt hopkrupen i konstant forsterställning. Jösses vad mysiga de är de små liven. När det är någon annan som tar nattpasset. Nånstans i bakhuvudet tänkte jag att det kanske, kanske, kanske vore mysigt med en till. Om en fem-sju år, sissådär.

Fast efter Lillkillens vrålkonsert mellan 00:26 och cirka 01:50 inatt tänker jag inte så längre.
Lillkillen ba: Hallåå Gloooben! Are you ready to roooock?!
Och jag ba: Tula hem å tula vall... *gäsp*
Lillkillen: Everybody put your hands in the air and say eee-ooo!
Jag: Shh, lyssna nu hur fint mamma sjunger! ...tula långt åt mossen...

Sen krävde han efterfest med välling vid femsnåret.

Nu tänker jag verkligen inte på att små bäbisar är söta längre. Jag tänker att det ska bli så härligt att ha tonåringar. Som bara sover. Hela tiden! Som man typ försöker väcka lagom till lunch på helgen. Hoho, Lillkillen! Klockan är ett, ska du komma upp och äta lite lunch med mig och pappa? Sweet...

5 kommentarer:

Frida sa...

Precis så tänker jag också. Fasten mina hulliganer oftast sover hela nätterna.

mellanbarnet sa...

Mmmmm, inget är så bra preventivmedel som en nattkonsert. Eller som tvåårstrots. Konstigt att det föds några småsyskon alls egentligen?

Anna sa...

kan bara hålla med ovanstående talare, och dig såklart.
fast egentligen tror jag att även vi föräldrar kommer att sova hela dagarna eftersom vi kommer att vara vakna hela nätterna och jaga våra tonåringar... men det behöver man ju inte tänka på nu. typ.

Miss Upsey Daisy sa...

Rockkonserter kan vara jobbiga. Speciellt om de följs av både förband och efterfest.....

Akan-Kakan sa...

Frida: Men ni kanske har hultsfredsfestival hela dagen istället?

Mellanbarnet: De där syskonen kommer väl när minnet bleknat. Fast jag kan väl säga som så, att jag går inte på det en gång till.

Lilla mamman: Varje ålder har väl sin "charm" ;)

Miss UD: Det här är en hel turné. Ofattbart att det här rockbandet ser så fräscha ut, med tanke på deras schema. De har värsta baby-hyn, faktiskt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...