måndag 15 juni 2009

Att noja eller icke noja om fingerborgsblommor

När tistlarna börjar bli längre än du själv är det ett tecken på att det är dags att rensa rabatterna. Alltså står trädgårdsröj på schemat i kväll.

När jag högg som bäst med macheten funderade jag lite på hur giftiga fingerborgsblommor egentligen är. Vi har ett helt gäng, och de är himla fina. Så jag gick in och googlade lite. Giftinformationscentralen säger "mycket giftig" men att "förgiftningar genom olyckshändelse hos barn är dock ovanliga".

Så nu är frågan: törs jag ha dem kvar? Eller är jag dum i huvudet om jag behåller växter som är "mycket giftiga"?

Nä, om valet står mellan överdrivet nojig och dum i huvudet, så väljer jag nog det första.

4 kommentarer:

Karin sa...

Släng ut lite taggtråd runt dem så är problemet löst! I alla fall just det problememt...

Akan-Kakan sa...

Karin: Aha, problemlösning Israel-style? ;)

(Vågar man skämta om sånt?)

Karin sa...

Hahaha! Det enda man inte får skämta om som icke-israel/-jude är Förintelsen - är man däremot israel/jude så skämtar man dock ständigt om det!

Akan-Kakan sa...

Karin: Okej, skönt med lite riktlinjer! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...