onsdag 17 juni 2009

Försöka duger

Appropå halvårsdagen undrade Lilltjejen hoppfullt om hon skulle få en present. Jo, nån liten present kan du väl få, tyckte jag.

Lilltjejen: Då vill jag ha ett TV-spel!! *
Tråk-mamman: Haha, nej det blir bara en liten present.
Lilltjejen: Kan jag få tuggummin då?
Tråk-mamman: Okej, tuggummin blir bra.

Jag har ju alltid hävdat att min dotter är rysligt intelligent. Någon vidare känsla för proportioner verkar hon dock inte ha utvecklat än.



* Hon syftar alltså på hela kittet med konsol och allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det lilla barnet bara ville ha tuggummi men trodde du skulle säga nej eftersom det inte var dags för lördagsgodis.
Carl

Akan-Kakan sa...

Carl: Ja, hon är ju rysligt smart.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...