söndag 1 november 2009

Kalhygget

Vi tänkte att nu när Lilltjejen snart är fem år kanske hon är mogen att få tillbaka sin sax. När hon fick den första gången gick det inte så bra, tyckte hennes krukväxter och gosedjur. Men det var ju bra länge sen och nu förstår hon ju att saker blir förstörda när man klipper i dem, tänkte vi.

Vi tänkte fel.

Vilket vi upptäckte när vi såg den nyfriserade gosefågeln Honken bredvid en skallig kasperdocka. Samt hennes egen nya, bredare lugg. Samt det stora kalhygge Lillkillen numera har på hjässan.

Vad tror ni, är 18-årsåldern kanske en lämplig ålder att få hantera saxar?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag vill minnas att jag dagen innan familjen fotograferades trimmade luggen. Jag var drygt sex då... Mamma är fortfarande sur när det kommer på tal. /Anne-Sophie

Anonym sa...

Mjaa, det är nog bäst att skicka frågan vidare till sysslingen i Missouri, 18! Brodern Robert, Firma Trädgård&Alltjänst, har bistått vad gäller Bloggeri, som synes, och Skype!! F.ö. knytes fransar,kökshanddukar sätts upp som gardiner,liten pumpa lyser utanför, ståtlig krans med vad trädgården erbjuder, hänger på ytterdörren. Brasa ikväll - allt andas trivsam Höst. Go´natt! Fastern

Cecilia sa...

För vissa går det aldrig över. Jag klipper luggen på mina kollegor nuförtiden, istället för lillebror eller dockorna ...

Akan-Kakan sa...

Anne-Sophie: Haha, stackars din mamma! Tur att det finns Photoshop nuförtiden.

Fastern: Det låter mysigt! Robert kunde kanske hjälpa dig att starta en pyssel-blogg?

Cecilia: Hoppas du har liiite bättre precision är Lillfian då! ;)

Minna sa...

OH NO!!!

Jag minns fortfarande när jag (ca 5 år) klippte luggen på mig själv ute på balkonen, och min mammas fasa när hon upptäckte mig. Det var precis innan vi skulle ta passfoto... jag är jättefin på det! Hahahahah.

Anonym sa...

Själv erinrar jag mig en fadäs i ungdomen då jag testade en automatisk klippapparat som inte fungerade alls. När jag sedan blötte håret och provade igen fick jag en bred mittbena som var svårt missprydande.
Carl

Akan-Kakan sa...

Hmm, den där skorviga flinten kanske inte är så farlig ändå. I jämförelse.

Helén sa...

Hi hi hi, testa ge henne en papperssax. Det går kanske klippa i lillebrors hår med den oxå ;-) .

Akan-Kakan sa...

Helén: Nja, jag tänkte liksom att det INTE skulle klippas så mycket på ett tag ;)

tingeling sa...

jag tror 18 år. eller i vart fall mer än 35, om man frågar min frisör efter mitt senaste besök.

tingeling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
tingeling sa...

psst det var jag som tog bort ovanstående för jag råkade klicka två gånger och så viktigt var det ju inte. nu vet du. ifall du undra´.

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Haha, men ibland har nöden ingen lag! Jag är inte nån vidare förebild jag heller. Jag klipper både min lugg och båda barnens hår.

Unknown sa...

Mmm...lite synd. Jag fick plötsligt en deja vy där från min egen barndom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...