måndag 30 november 2009

MIIIN BULL

Jag har i alla fall bakat lussebullar med barnen, det har jag! Jag var ett under av tålamod medan de slogs om vem som skulle vispa respektive hälla i saker i bunken. Det var nästan lite gulligt när de stod där och skrek NÄÄ MIIIN! över en himla degbunke.

Kastrull med smör. För sekunden glad Lilltjej. Jättearg Lillkille.

Har ni förresten märkt att saffran kostar drygt 70 spänn grammet i år? Helt sjukt! Så på stora barnkalaset nästa helg vill jag helst inte höra några antydningar om att de här lussekatterna är lite torra, okej? Annars kan det bli lite jobbig stämning. Lillkillen brukar ropa BUULL! JA-JA-JAA! BULL! när lussebullarna kommer på tal. Ni kan väl bara haka på, okej?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart att det ska vara saffran i bullarna. Fråga morfar om ett bidrag!
Carl

tingeling sa...

lilla e ropar jaa jaa jippi-ja så fort hon hör talas om bullar och det gör jag också.

Akan-Kakan sa...

Morfar behöver inte lämna bidrag, bara han är "duktig", dvs glad och äter mycket.

Tingeling: Härligt! I så fall är ni välkomna på kalaset på lördag.

Unknown sa...

Oförskämt dyr saffran. Men oförskämt söta ungar där på bilden! Moster saknar!!

Akan-Kakan sa...

Stina: Moster får träffa om två veckor! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...