onsdag 25 november 2009

Nervositet. Dagens schema.

11:00 - Man laddar för viktigt telefonsamtal. Tänker ut hyfsat smarta saker att säga. Man är lite nervös.

11:30 - Man är nervös. Man ringer äntligen den där Chefen för det Spännande Projektet som man vill jobba med. Chefen för det Spännande Projektet är tydligen upptagen, men det görs upp att han ska ringa kl 16:15 cirka.

16:00 - Man är nervös. Snart ringer han. Då måste man låta trevlig och kompetent.

16:15 - Mer nervös. När som helst nu ringer han. Jag är trevlig och kompetent, trevlig och kompetent...

16:30 - Fortfarande nervös, alltjämt trevlig och kompetent, trevlig och kompetent...

17:00 - Lite besviken, lite hoppfullt nervös. När han ringer och ursäktar sig ska jag säga att Det gör iiingenting!

17:15 - Ger upp. Skit också.

-

20:55 - Chefen för det Spännande Projektet ringer! Man pratar och försöker samtidigt vifta bort en stackars dotter med noll känsla för mamma-är-i-viktigt-samtal. Chefen för det Spännande Projektet är mycket trevlig och lovar att vidarebefordra CV med mera till Lägre Chefen.

21:05 - Man har väl inte direkt fått det där spännande jobbet, men är mycket nöjd ändå.

10 kommentarer:

Minna sa...

Hoppas!!!!!
Fira med lite havregrynsgröt vettja!

Anonym sa...

Jag håller tummarna!
Nellie också... eller ja hon viftar mest med armarna men jag tror hon försöker. Ser så ut.

Kram Elin

Anonym sa...

Håller alla tummar jag har! Men den här nervositeten och väntan på besked alltså, den är hemsk för magen!

Det ringde en rekryterare kl 16.45 en måndagseftermiddag och gjorde en telefonintervju, allt medan en blodsockerlåg och efter-dagis-trött lillkille härjade i bakgrunden... Det jobbet kommer jag nog inte att få :)

Miss Upsey Daisy sa...

Halva inne säger jag bara. Halva inne. Kvinna du har det!

Akan-Kakan sa...

Minna: Jag hoppas inte alltför mycket, men är rätt nöjd ändå. Så jag vågar inte fira SÅ storslaget.

Elin: Schysst! Nellie ska få en present som tack. Nån gång i mitten av december, typ.

Mellanbarnet: Eller så inser han/hon din storhet när du kan låta så smart trots kaoset!

Miss UD: Nja, fem procent inne kanske. Men hellre lyss till den sträng som brast. =)

anna sa...

åh sträckbänken en hel dag... hu. men det låter ju toppen!

Karin sa...

Spännande, håller tummarna!

Det är riktigt taskigt att ringa upp någon när de inte förväntar sig det (fast naturligtvis bättre än att inte ringa alls då). Jag blev uppringd mitt i läggningen av dottern en gång och det började skrikas högre och högre - avslutade samtalet och bad om att få återkomma när jag insåg att den enda intervju jag skulle bli kallad till skulle bli hos Socialen...

Akan-Kakan sa...

fru a: nja, vi får väl se hur det blir.

karin: hahaha! Varför ber man inte att få ringa upp vid såna tillfällen egentligen? Man är liksom så himla angelägen.

tingeling sa...

åh hoppas hoppas.

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Tack! Det är väl inte överdrivet stor chans, men jag testade i alla fall =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...