måndag 23 november 2009

10 saker om Akan-Kakan. Hela listan!

Jag blev utmanad av självaste Minna att lista 10 saker om mig själv. Klart man är på! Här är tio saker om Akan-Kakan som ni kanske inte visste:
  1. Jag blir lite star-struck om coola människor med kända bloggar länkar till mig. (Se ovan)
  2. Jag har spelat volleyboll. Jag var ganska dålig. Min syster spelade basket och var ganska bra. Sedan dess är jag känd i släkten som "hon som inte spelade basket".
  3. Jag har gjort inhopp som sångerska i studentorkester. Mitt paradnummer var "Kärlek på lasarett". Ibland sjöng jag "Visa mig hur man går hem" också, i duett med en snubbe i cylinderhatt.
  4. Jag har självdiagnosticerad dysgeografi och kan gå vilse varsomhelst. Jag trodde att Ängelholm låg i Småland och Köping i Västergötland, vilket tydligen inte stämmer.
  5. Jag blir helt orimligt sur om någon väcker mig i onödan. (Någon vuxen alltså. Att barnen vaknar 17 gånger per natt är rutin, och kanske själva anledningen till att min sömn är helig.)
  6. Sedan barnen föddes klarar jag inte av att se läskiga filmer. Det är typ komedi eller romantisk komedi som gäller. Eventuellt drama, men inget där folk dör.
  7. Jag är lite av en google-stalker. Jag har googlat såväl nya grannar som bloggare. Vet inte vad jag ska göra med kunskapen egentligen. Annat än att försöka undvika att försäga mig när jag pratar med grannarna.
  8. Jag gillar chips, nötter och grönmögelost (fast kanske inte samtidigt) mycket mer än söta efterrätter och kakor.
  9. Jag tycker att apelsin i mat borde förbjudas. Typ kyckling i apelsinsås, uäk.
  10. Egentligen älskar jag ju både listor och att prata om mig själv, men nu kommer jag inte på mera. Här listade jag 8 andra saker.
Jag utmanar alla som vill!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att höra att det finns fler google-stalkers, jag googlar allt och alla! :)

Unknown sa...

...men min syster, hoon... hon har doktorerat och det tycker jag är hur coolt som helst. Mycket coolare än korgboll.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...