måndag 16 november 2009

Tur för er att ni inte känner vitlökslukten genom datorn

Maken kom hem från släktkalaset med något slags feber och torrhosta. Låter bekant? Nöff, nöff? På onsdag är han kallad till vaccineringen. Kanske vad amerikanarna skulle kalla ironiskt.

I morgon har vårdcentralen en fet, härlig vaccinspruta som väntar på mig, och jag tänker icke, ICKE!, bli sjuk till dess. Så jag har just ätit kopiösa mängder vitlök. Kanske, kanske kommer jag inte vara populäraste tjejen på "jobbet" i morgon.

4 kommentarer:

Mina sa...

Ironi är också att bli så dålig av vaccinet att man får gå hem från seminariet (vilket innbebär kompletteringsuppgifter) :(

Akan-Kakan sa...

Loly: Fy vad surt! Fast med riktiga influensan hade du kanske missat hela tentan.

Mina sa...

Jo, jag vet. Det är ju värt det så länge man inte tillhör de 10% vaccinet inte biter på eller blir smittad innan vaccinet gett effekt.
(Ja, jag målar fan på väggen. Lite.)

Akan-Kakan sa...

Loly: Nä, om man får mycket symptom betyder det att man får extra bra skydd sen, har jag bestämt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...