torsdag 16 februari 2012

Teaterviskningarnas konung

Gårdagens roadtrip: Började 7 på morgonen och slutade halv 9. Däremellan hann vi med en fin begravning av gammal gammelmorfar.

När det var som mest finstämt i kyrkan, och det enda som hördes var:
1. Några fina ord som lästes
2. Den rastlöse Lillkillen som oavbrutet teaterviskade frågor om allt och alla, samtidigt som han körde en högljudd leksakstraktor

Då viskade jag mycket tyst till Lillkillen att man måste vara tyst nu. Varpå han teaterviskade tillbaka MEN JAG EEE TYYSHT! Och när jag sen bara visade med fingret på munnen att man skulle vara tyst eskalerade hans teaterviskningar till nya höjder. Hela kyrkan formligen ekade av teaterviskningarna MEN JAG EEE TYYYSHT, MAMMA!! JAG EEE TYYYSHT!!!!  MAAAMMAAA, JAG EEEEE TYYYYSSHHHT!!!

Nåväl, allt är relativt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...