onsdag 14 maj 2008

Bojkotta Uppsala kommun!

Nu är jag sur. Skitsur, faktiskt. Lilltjejen ska få byta dagis till hösten eftersom det hon går på nu bara har småbarnsavdelning. Då fick man som förälder önska vilket "storbarnsdagis" i området man ville till. Vi skrev att vi helst ville att hon skulle få gå med några från nuvarande dagiset. Vi tyckte det var viktigare än vilket dagis. De verkar bra allihop. Viktigast att hon inte kommer till en helt ny grupp, eftersom hon inte gillar helt nya sammanhang. Har hon bara nån kompis med sig så är det lugnt, tyckte vi.

Nu har vi fått besked om placering. De är fem barn som kommer till samma dagis. Fyra av dem i samma avdelning. Ett barn i en annan avdelning, nämligen vårt barn! Hallå?! Får man göra så? Jäkligt taskigt att sätta vårt barn ensamt, och särskilt när vi nu hade önskat att hon skulle få gå med någon kompis! Vad var det då för vits med att man fick önska?!

Jag har försökt få tag på kommunens handläggar-tant, men det verkar vara helt omöjligt.

Nu ska jag bojkotta kommunen! Köra bredvid vägen, starta egen soptipp... ja, jag vet inte. Nåt ska jag göra i alla fall.

UPPDATERING: Nu fick jag till slut tag på handläggartanten. Det var inte hon som bestämde över avdelningarna. Jag ska tydligen prata med dagisets föreståndare istället. Gissa hur lätt det är att få tag på henne då.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...