tisdag 27 maj 2008

Rekordbäbis siktad i Uppsala

Nån som har numret till Guinness rekordbok? Jag tänkte nämligen tipsa dem om världens (antagligen) största bäbis. Toppnoteringen nåddes idag på BVC i samband med en rutinkontroll. Både läkaren och sköterskan var mycket imponerade. Ja visserligen sa de inget, men jag såg det på dem.

Ålder: 6 månader
Längd: 72 cm (!)
Vikt: 10,695 (!)
Begåvningsnivå: oerhört hög

Han är ovanligt ung för sin storlek, med andra ord. Hans syster var väl runt 15 månader innan hon nådde motsvarande vikt.

4 kommentarer:

tingeling sa...

onekligen imponerande! han måste ha en mycket stark mamma :)

Akan-Kakan sa...

Tackar! *stolt*
Fast mamman är snarare krumryggad, skulle jag säga. =)

Frida sa...

Oh my! Så mycket väger inte mina tjejer, och de är 12 månader! All heder till dig!

Akan-Kakan sa...

Men han kommer nog inte lyckas att femdubbla sin vikt på ett år, som dina tjejer! Hoppas jag. Det blir 24 kilo i så fall...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...