lördag 3 maj 2008

Homestyling

Jag har varit lite nervös över det här med "homestyling" inför husförsäljningen och flytten söderöver. Man bor ju inte i en Sköna Hem-tidning, direkt.

Efter lite surfande på Hemnet är jag inte så nervös längre.

Jag korar dagens topp 5 i ful inredning:
  1. Pösiga, rosa skinnfåtöljer på billig, röd fejk-orientalisk matta
  2. Plastiga "pizzeria-valv" i dörröppningarna
  3. Badrum med samma tokmönstrade kakel på golv, väggar & tak
  4. 1,5 meter mjukis-tiger på golvet
  5. Sängöverkast i svart fuskskinn
OPPDATERING: Jag ber upprörda läsare om ursäkt, å det djupaste. Tigrar är fina djur. Tigrar är kanske rentav det nya svarta?

5 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Nämen fy! Du är ju inte klok! Så får man väl inte skriva om nån annans älskade hem! Jag tycker det är fräckt som fasen med mjukistigrar på golvet. Jag ska skaffa det nu. Flera stycken.

Akan-Kakan sa...

Ja, fy vad taskig du är! Jag instämmer med föregående talare. Hur himla snyggt bor du själv då? Nä, jag menar det!

Nu hinner jag inte skriva mer för jag ska iväg och shoppa tigrar.

Akan-Kakan sa...

Jag brukar läsa din blogg med stor behållning, men nu måste jag nog säga ifrån. Det är taskigt att klaga på andras inredning! Jag har själv flera stora mjukistigrar. Dock inte på golvet. Jag brukar lägga dem i mina rosa skinnfåtöljer.

Kungen sa...

Jag tycker också om djur. Det är dumt att plåga djur.

/Garl Gustav

Doktor Bolus sa...

Det var det fräckaste! Akan-Kakan, Allan Shunt tycker inte om ditt sätt att nedvärdera mjukistigrar. Mjukisigrar är väl lika mycket värda som andra tigrar. Förutsatt att man kan göra skinnsoffor av dem.

Din bäste vän
Allan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...