fredag 16 maj 2008

Det är principen, Hegge

Ibland kan man få lite fixa idéer. Jag har för tillfället dille på att rensa ut saker inför flytten (om cirka 8 månader, hmm). Typ göra slut på udda mjölsorter i skafferiet och sånt.

En mig närstående person (jag nämner inga namn) har hakat upp sig på elementen. Han anser att om de en gång stängts av, så får de under inga omständigheter slås på igen. I morse åt han frukost med levande ljus.

- Nämen vad mysigt du har, tyckte jag.
- Ja, jag försöker få upp värmen lite, förklarade han.
- Vore det inte enklare att vrida upp elementen?
- ABSOLUT INTE!

17,2° var det imorse. Några värmeljus senare är vi nu uppe i 18,5°.

6 kommentarer:

anna sa...

men du gör ju SÅ rätt som börjar flyttrensa nu! ju tidigare ju bättre, liksom...

Akan-Kakan sa...

Oh, uppmuntra mig inte! Jag är redan på gränsen. :P

Minna sa...

hahahahah!!! och en stooooor kopp hett thé på det...

Akan-Kakan sa...

Jag leker att det är på 1800-talet och att vi inte hunnit elda i spisen än...

Anonym sa...

Tittar in och säger Hej! Vilken härlig blogg du har! Ha det gott.

Akan-Kakan sa...

Nämen tack! Vad glad jag blir! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...