måndag 18 augusti 2008

Back on track

Idag var första arbetsdagen på nio månader. Detta lyckades jag få gjort:
  • Köra bort en stackars italiensk gästforskare från "min" dator
  • Bestämma titel på avhandlingen
  • Dricka 4 (fyra!) koppar kaffe
  • Känna mig allmänt virrig
  • Fantisera om hur mysigt det var när jag var mammaledig. Barnen var alltid glada och välsnutna, jag hade alltid tid för fika, solen sken jämnt...
  • Låta bli att ringa hem en gång i kvarten. Jag ringde bara en gång. De verkade ha det oförskämt bra utan mig. (De kunde väl ha låtsats att de längtade liite i alla fall?)

5 kommentarer:

anna sa...

men det låter ju som en riktigt lyckad första dag! intressant det där med det romantiska skimmer som genast lägger sig över mammaledigheten...

Camilla sa...

håller med fru a; det var väl en bra första dag! bestämma titel på en avhandling låter som nåt som jag hade kunnat ta 3 veckor på mig att göra... men jag har ju å andra sidan amningshjärna fortfarande. =)

Akan-Kakan sa...

Fru A: Ja, det var klart över förväntan! Och sentimental är mitt mellannamn...

Camilla: Det har tagit mig typ två veckor, haha. Tur att jag slutade amma för ett par dagar sedan. Annars hade jag nog funderat fortfarande.

tingeling sa...

vad skönt att det gick bra! om de har de så bra när du är på jobbet hinner de säkert laga mat och städa och allt möjligt nyttigt ;)

Akan-Kakan sa...

Jajemen, när jag kom hem igår stod blodpuddingen på bordet! Hemmaman is da shit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...