fredag 22 augusti 2008

Forskare anser...

En fördel med att vara i forskningsbranchen är att man säga "forskare anser..." om sina egna, personliga åsikter.

Till exempel: Forskare anser att jag inte bör diska. Eller Forskare anser att det är extremt nyttigt med choklad. Eller Forskare anser att du har helt fel.

Måste passa på att utnyttja det nu innan jag byter karriär till skånsk hemmafru. (Hemmafru anser... har liksom inte samma tyngd)

Forskare anser att det är nyttigt att blogga på jobbet, samt att klockan 10 är en lämplig tid för kaffe.

5 kommentarer:

Petra sa...

Listigt!
Men du kan vara forskare och hemmafru. Faktiskt. Hur går det med husletandet?

Frida sa...

Oh my god, varför har jag aldrig tänkt på detta? Kanske för att maken bara skulle kontra med: "Läkare anser..."

Frida sa...

förresten, cyklade du hemmåt i dag strax innan 17? Iförd blommig klänning och svart kavaj? I så fall såg jag dig!

Akan-Kakan sa...

Petra: Ja forskare är kanske ett sinnestillstånd snarare än jobb? Och vi fortsätter leta. Finns massor av hus.

Frida: Det blir kanske jämnt skägg? Du får meddela vem som vann. Och ja, det var jag! Jag som trodde det var jag som visste vem du var och inte tvärtom! =)

Frida sa...

akan: jag har haft på känn vem du är, men nu när jag såg dig cyklandes så föll det på plats. Rätt plats, rätt utseende liksom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...