söndag 10 augusti 2008

Dagens ångest

  1. Det är meningen att sovrummet ska målas om men det tar huuur lång tid som helst. Vi har inte ens blivit klara med underarbetet. Under tiden är 3/4 av familjen samt diverse sovrumsmöbler inklämda i arbetsrummet.
  2. Jag börjar jobba om en vecka.
  3. Jag disputerar om några månader. Jag har inte kommit alls så långt på avhandlingen som jag hade velat. Jag minns ingenting av vad jag hållit på med, och det finns hur mycket som helst som jag borde läsa på om.
  4. Vi ska sälja vårt hus och flytta till en helt främmande stad. Vi ska både hinna hitta ett nytt hus och sälja vårt gamla mitt i all disputationsstressen.
Aaaaaaargh! Är det okej om jag får panikutbrott nu?

6 kommentarer:

anna sa...

ja, helt okej. det är mycket på en gång...

Petra sa...

Det är HELT ok!
(Vad ska du disputera i? Om du kommer ihåg dvs ;)

tingeling sa...

åh jösses kvinna; panika för alldel...men när flyttar ni?

Frida sa...

Klart du får ha några panikutbrott! Jag gjorde INGET annat än skrev avhandling och tyckte det var stressigt nog!

Akan-Kakan sa...

Tack, hörrni! Schysst med förstående bloggläsare. Det känns alltid bättre när man fått gnälla lite.

Petra: Det är inom genetik. Jag kan mejla avhandlingen i december ;)

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Vi flyttar typ så snart som möjligt efter disputationen. Runt årsskiftet ungefär.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...