onsdag 13 augusti 2008

Stöveljakt

Dotterns gummistövlar är trasiga. Det regnar var och varannan dag. Alltså stannade jag kvar på stan efter dagens utflykt (muséebesök) för att gå i skoaffärer och hitta ett par nya. Så här fina stövlar hittade jag:

Nä just det. Det finns inga vettiga gummistövlar i storlek 28 i hela Uppsala stad. De flesta hade helt vansinnigt fula färger och mönster, och de få som kunde funka fanns typ i hundra exemplar av storlek 26. Skohandeln verkar ha fullständigt missbedömt efterfrågan på gummistövlar med psykedeliska mönster i storlek 26 i år.

7 kommentarer:

Petra sa...

Så är det alltid! Precis den storlek man är ute efter är alltid slut. Det är någon lag tror jag.
Fin-fin klänning! Varifrån?

Millan sa...

Inga stövlar. Men det var en väldigt fin klänning. Alltid något.

Akan-Kakan sa...

Petra: Murphys lag, kanske? Klänningen är från H&M. I'm a H&M girl.

Millan: Ja man vill ju inte komma hem tomhänt. Jag var helt enkelt tvungen att köpa den. :P

anna sa...

varför är det alltid så? då måste man faktiskt trösta sig med en klänning...

Akan-Kakan sa...

Just så tänkte jag!

Mina sa...

Förra veckan letade jag gummistövlar i storlek 26 - helt resultatlöst.

Kolla Coop i Boländerna, där tar det inte slut lika fort och fanns massa 28:or kvar. Fast det var såklart förra veckan. ;-)

Akan-Kakan sa...

Aha, tack för tipset! Får se om jag kan ta mig dit.
Om du gillar "udda" mönster så kan tipsa om Skopunkten, Din sko och Maxi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...