onsdag 6 augusti 2008

Brun humor

I början av sommaren läste jag i nån tidning om tips på lekar man kunde roa sig med om man fick tråkigt i bilen. Det var typ sjunga en sång som börjar på en bokstav som föregående sång slutade på. Eller säga pip varje gång man åkte förbi en brevlåda. Eller jag vet inte vad. Alldeles för avancerat för min familj i alla fall.

Nej, vi har lite enklare former av underhållning att ta till om stämningen sjunker i bilen. Så här går det till:
  1. Valfri djurleksak alternativt docka väljs ut från dotterns medhavda leksaksväska.
  2. Dockan/djuret tar en promenad uppför ryggstödet till förarsätet, där pappa sitter och kör. Lalala, ojoj här promenerar jag uppför backen, lalala...
  3. Dockan/djuret stannar till på pappas axel.
  4. Dockan/djuret vänder upp rumpan och pruttar ljudligt på pappan.
  5. Pappan protesterar högt med arga gubben-rösten. Vaaa?! Nämen fy! Pruttar du på mig?
  6. Hela familjen skrattar så tårarna rinner. Mest mamman.

Punkt 4 kan varieras i det oändliga. Är det till exempel en gosedjurshund kan den istället lyfta på benet och kissa. Är det My Little Pony-hästen fiser den naturligtvis ett väsande ffffff... Sedan kan det lätt urarta.

Barnslig, moi? Freud har säkerligen någon diagnos om inte annat.

5 kommentarer:

Millan sa...

Kiss o bajs-humorn är den enda sanna humorn :-)

Petra sa...

Ja, men den leken ska jag leka nästa gång vi åker bil! Räkna röda bilar bah!

Akan-Kakan sa...

Millan: Ja, det är ju roligare än att säga pip när man kör förbi en himla brevlåda i alla fall.

Petra: Ombyte förnöjer! En prutt är aldrig fel. (Eller?)

anna sa...

åh, det där är en lek som skulle funka utmärkt hos oss... tack för tipset!

Akan-Kakan sa...

Det var så lite så. Lycka till!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...