torsdag 5 mars 2009

8 saker

För ett tag sen blev jag utmanad av Fru A att lista åtta saker om mig själv. Så här kommer lite slumpmässigt värdelöst vetande i åtta faktapunkter.


1. Jag är 1,78 meter i strumplästen. Fast jag hade föredragit cirka fyra centimeter kortare. Det är nämligen så himla ofta jag hittar snygga byxor som är just fyra centimeter för korta.

2. Jag är stans värsta lipsill. Jag grinar om jag blir ledsen, arg, stressad, och framför allt om jag blir rörd. Idag grät jag en liten tår när jag läste om mamman som vaknade upp ur koma.

3. Jag gick på samma skola som Lars Winnerbäck. Han var punkare och ascool, tyckte jag. Jag hörde honom spela första gången 1989. När han spelat klart slog han sönder gitarren. Så. Himla. Coolt. Tyckte Akan-Kakan, 11 år.

4. Jag kan öppna dörrar med fötterna. Plocka upp saker från golvet också. Det är ganska praktiskt ibland.

5. Jag kan handalfabetet. Bokstäver på teckenspråk, alltså. Jag och en kompis fick för oss att det kunde vara bra att kunna på gymnasiet. Vi brukade bokstavera hemliga meddelanden på lektionerna.

6. Jag älskar att planera och skriva listor. Inköpslistor, packlistor, att göra-listor...

7. Jag hatar att frysa om halsen. Om jag ska gå ut och hämta posten måste jag ta på mig en halsduk.

8. Jag hatar att diska, torka kladdig diskbänk och sånt. Tvätta däremot, det är grejer det! Sortera tvätten, proppa in i maskinen, vika i prydliga högar... Helst ska det vara riktigt mycket tvätt. Aaaahh...


Jag vet inte om jag kan komma på åtta bloggare att utmana. Har jag ens så många läsare? Jag utmanar därför alla som vill. Ni kan väl berätta för mig om ni hakat på.

5 kommentarer:

Millan sa...

Jag kan också handalfabetet!! Vi kan prata hemligheter vi med :)

Akan-Kakan sa...

Hemligt meddelande till Millan: *bokstaven B*

Anonym sa...

Nr. 2 4 5 6 7 stämmer även in på mig :-) Ha det så bra.

Akan-Kakan sa...

Nilla: Nästan tvillingar med andra ord!

Petra sa...

Jag kan också det. Jag och en kompis lärde oss det av samma anledning, fast i högstadiet. Vad ambitiöst av oss :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...